Poradniki
Monetyzacja online

Połącz kalendarz Google z HubSpot i umawiaj klientów online

W tym poradniku pokażę Ci, jak w prosty sposób połączyć kalendarz Google z systemem CRM HubSpot, aby umawiać bezpłatne sesje odkrywcze bezpośrednio z mediów społecznościowych.

W ciągu 50 dni aktywności na LinkedIn zaprosiłem na bezpłatne konsultacje ponad 15 osób, które skutecznie przeszły przez cały proces – od umówienia do odbycia spotkania.

Chcę podzielić się z Tobą moim zautomatyzowanym systemem, który pomoże Ci zrobić dobre pierwsze wrażenie i zapewni wysoką frekwencję na spotkaniach.

Rozmowa jest kluczem do sprzedaży

Obserwując ludzi na LinkedIn, widzę, że publikują treści nie mając żadnej prawdziwej strategii jak pozyskiwać prawdziwych płacących klientów.

Często liczą na to, że same treści przekonają czytelnika do przejścia na stronę internetową i dokonania zakupu.

Gdy Twoja marka nie ma ugruntowanej pozycji i wielu opinii od zadowolonych klientów, musisz skupić się na bardziej bezpośredniej formie sprzedaży.

Treści budują Twoją ekspertyzę, ale to prawdziwa rozmowa pozwoli Ci zarabiać pieniądze.

Nawiązywanie relacji zaczyna się od wiadomości prywatnej

To właśnie tam tworzy się autentyczne połączenie.

Niektóre osoby od razu będą chciały z Tobą porozmawiać, ale zazwyczaj następuje to dopiero po pewnym czasie.

Dlatego kluczowym elementem jest pielęgnowanie relacji:

  • publikuj wartościowe treści dla odbiorców
  • angażuj się w dyskusje pod postami twojej sieci
  • odpowiadaj na wiadomości prywatne
  • prowadź cotygodniowy newsletter

Gdy będziesz konsekwentnie realizować te działania, Twój biznes zacznie się rozwijać.

Ludzie naturalnie zaczną szukać Twoich rad i opinii.

Twoim zadaniem będzie zapewnienie im jak najprostszej drogi do kontaktu.

Przedstawię Ci teraz konkretny plan, jak:

  • skonfigurować kalendarz do zapisów online
  • wygenerować unikalny link do kalendarza
  • ustawić automatyzację procesu marketingowego

Raz skonfigurowany system będzie dla Ciebie pracować 24/7, oszczędzając godziny Twojego czasu.

Krok 1: Utwórz konto w CRM HubSpot i dodaj pierwszy kalendarz

Stworzenie systemu CRM HubSpot raz na zawsze rozwiąże Twoje problemy z umawianiem spotkań i zarządzaniem bazą klientów.

Bezpłatna wersja umożliwia przechowywanie nawet miliona rekordów potencjalnych klientów.

Uzupełniony rekord w CRM HubSpot

Dodatkowo możesz za jego pomocą utworzyć kalendarz do zapisów na bezpłatne sesje odkrywcze oraz płatne konsultacje.

Kalendarz w CRM HubSpot

Kiedy połączysz system CRM HubSpot z prywatnym kalendarzem Google, dodając do tego płatności Stripe, stworzysz świetną synergię, która pozwoli Ci zarządzać wszystkim bezpośrednio ze swojego smartfona.

Cały system dostępny ze smartfona

Krok 2. Połącz CRM HubSpot ze swoim kalendarzem Google

W sekcji ustawień CRM HubSpot można w prosty sposób połączyć kalendarz Google, który będzie się synchronizować z Twoim osobistym lub firmowym kalendarzem.

Łączenie kalendarza Google w HubSpot

Krok 3. Ustal godziny dostępności

Dzięki połączeniu CRM HubSpot z kalendarzem Google możesz łatwo ustawić wewnętrzne godziny dostępności.

Harmonogram dostępności w HubSpot

W płatnej wersji za 20$/mies. możesz utworzyć wiele kalendarzy, które automatycznie synchronizują się między sobą. Dzięki temu sesje darmowe nigdy nie będą kolidować z sesjami płatnymi i na odwrót.

Wszystkie utworzone kalendarze w HubSpot

Krok 4. Dodaj pytania do ankiety

Przed rozmową warto wiedzieć coś o swoim rozmówcy.

W każdym kalendarzu można dodać indywidualne pytania, niezbędne do przeprowadzenia wstępnej sesji odkrywczej.

Ankieta pytań w kalendarzu HubSpot

Wszystkie odpowiedzi są następnie automatycznie synchronizowane z kalendarzem Google.

Synchronizacja danych HubSpot do kalendarza Google

Dzięki połączeniu LinkedIn i CRM HubSpot możesz poznać profil osoby, która zapisała się na konsultację.

Dzięki temu lepiej przygotujesz się do rozmowy.

Krok 5. Wygeneruj link do zapisu na spotkanie

Link do każdego kalendarza możesz umieścić bezpośrednio w swoim profilu na LinkedIn.

Link kalendarza dodany do profilu LinkedIn

Używam również tych samych kalendarzy na stronie internetowej, które można wygenerować jako prosty kod HTML i wkleić na dowolnej stronie.

Krok 6. Potwierdzenie rezerwacji terminu od Google

Po każdej rezerwacji terminu w Twoim kalendarzu uczestnik spotkania otrzymuje wiadomość bezpośrednio od Google. Zawiera ona informację o dacie spotkania oraz możliwość dodania terminu do swojego kalendarza.

To fantastyczne rozwiązanie, ponieważ wiadomości od Google nigdy nie trafiają do folderu SPAM. Daje to 100% pewności, że wiadomość zostanie dostarczona.

Potwierdzenie rezerwacji w e-mailu od Google

Krok 7. Dodaj sekwencję przypomnienia o spotkaniu

Automatyzacja przypomnień o spotkaniu to ważny element całej strategii, który gwarantuje wysoką frekwencję.

W CRM HubSpot możesz ustawić prostą automatyczną wiadomości z uzupełniającymi się wartościami.

Stosuję przypomnienie 2 godziny przed spotkaniem.

Do tej pory zachowałem 95% frekwencję.

Przypomnienie o konsultacji w automatycznej wiadomości

Krok 8. Przekieruj rozmówce na płatną konsultację

Po bezpłatnej sesji odkrywczej, jeśli potencjalny klient wykazuje zainteresowanie moimi usługami, wysyłam mu w wiadomości prywatnej link do kalendarza umożliwiającego rezerwację terminu płatnej sesji z wypełnieniem wstępnej ankiety.

Ankieta w HubSpot dla płatnego coachingu

Po zarezerwowaniu terminu i wypełnieniu ankiety system automatycznie przekierowuje klienta do płatności w Stripe.

Krok 9. Wyślij potwierdzenie o rezerwacji terminu

Po dokonaniu płatności kluczowe jest potwierdzenie, że transakcja przebiegła pomyślnie i termin został zarezerwowany.

Zaraz po otrzymaniu płatności wysyłam automatyczne potwierdzenie z podziękowaniem.

Automatyczna wiadomość e-mail po dokonaniu płatności

W poradniku na temat stosu technologicznego dla biznesu online wyjaśniłem, jak można synchronizować płatności w Stripe z systemem do e-mail marketingu.

Krok 10. Przypomnij o spotkaniu

Ostatni krok to przypomnienie o płatnej konsultacji.

Do tego celu również wykorzystuję automatyczną wiadomość wysyłaną 2 godziny przed spotkaniem.

Przypomnienie o konsultacji płatnej w automatycznej wiadomości

Podsumowanie

Pamiętaj, że kluczowe jest nawiązywanie autentycznych relacji i dzielenie się wartościową wiedzą, zanim dojdzie do rozmowy.

To właśnie budowanie zaufania zachęci innych do umawiania się z Tobą na sesje odkrywcze.

Ważne jest, by zmienić perspektywę odbiorców z „ta osoba jest mi znana" na „ta osoba jest godna zaufania".

Mówiąc o zaufaniu, mam na myśli wiarę w Twoją wiedzę ekspercką i kompetencje w wybranej dziedzinie.

Zaowocuje to wieloma rozmowami, dlatego warto przygotować cały system, zanim zaczniesz przyciągać klientów.

Przeanalizuj wszystkie opisane kroki i wprowadź je w życie.

Jeśli potrzebujesz wsparcia w budowaniu tego systemu, skontaktuj się ze mną na LinkedIn

Dziękuję za przeczytanie.

Udostępnij ten poradnik
Rozwój i monetyzacja

jak mogę ci pomóc?

Dostarczam cenne zasoby i spostrzeżenia, które wspierają właścicieli firm w wykorzystywaniu ich pełnego potencjału.
Bezpłatny poradnik
System rozwoju na LinkedIn
Praktyczny przewodnik dla właścicieli firm B2B budujących markę osobistą. Poznaj skuteczne metody systematycznego rozwoju sieci kontaktów i pozyskiwania klientów na LinkedIn.
Szczegółowe kroki działania
Systematyczny rozwój sieci kontaktów
Sprawdzony system automatyzacji
Wczesny dostęp
Biblioteka Cyfrowego Przedsiębiorcy
Odblokuj dostęp do ponad 5000+ promptów GPT, listy zalecanych narzędzi biznesowych oraz procesów i strategii marketingowych zaprojektowanych w celu rozwoju i monetyzacji Twojego internetowego biznesu.
Baza ponad 5000+ promptów GPT
Praktyczne procesy biznesowe
Aktualizacje na całe życie
Coaching
Pracuj ze mną 1:1
Jeśli chcesz pracować ze mną 1:1, aby znaleźć swoją niszę, zwiększyć grono odbiorców i przyspieszyć swoje dochody, zarezerwuj bezpłatną sesję odkrywczą i porozmawiajmy o twoich celach.
Osobista rozmowa 1:1
Audyt dotychczasowych działań
Praktyczne wskazówki biznesowe

Subskrybuj, aby
ZWIĘKSZYĆ SWój wpływ

W każdą sobotę rano otrzymasz jedną praktyczną wskazówkę dotyczącą budowania marki, pozyskiwania potencjalnych klientów i zwiększania przychodów dla Twojego biznesu w internecie.

Zero spamu. 100% prywatności zgodnie z moją polityką newslettera.