W tym poradniku pokażę Ci, jak w prosty sposób połączyć kalendarz Google z systemem CRM HubSpot, aby umawiać bezpłatne sesje odkrywcze bezpośrednio z mediów społecznościowych.
W ciągu 50 dni aktywności na LinkedIn zaprosiłem na bezpłatne konsultacje ponad 15 osób, które skutecznie przeszły przez cały proces – od umówienia do odbycia spotkania.
Chcę podzielić się z Tobą moim zautomatyzowanym systemem, który pomoże Ci zrobić dobre pierwsze wrażenie i zapewni wysoką frekwencję na spotkaniach.
Obserwując ludzi na LinkedIn, widzę, że publikują treści nie mając żadnej prawdziwej strategii jak pozyskiwać prawdziwych płacących klientów.
Często liczą na to, że same treści przekonają czytelnika do przejścia na stronę internetową i dokonania zakupu.
Gdy Twoja marka nie ma ugruntowanej pozycji i wielu opinii od zadowolonych klientów, musisz skupić się na bardziej bezpośredniej formie sprzedaży.
Treści budują Twoją ekspertyzę, ale to prawdziwa rozmowa pozwoli Ci zarabiać pieniądze.
To właśnie tam tworzy się autentyczne połączenie.
Niektóre osoby od razu będą chciały z Tobą porozmawiać, ale zazwyczaj następuje to dopiero po pewnym czasie.
Dlatego kluczowym elementem jest pielęgnowanie relacji:
Gdy będziesz konsekwentnie realizować te działania, Twój biznes zacznie się rozwijać.
Ludzie naturalnie zaczną szukać Twoich rad i opinii.
Twoim zadaniem będzie zapewnienie im jak najprostszej drogi do kontaktu.
Przedstawię Ci teraz konkretny plan, jak:
Raz skonfigurowany system będzie dla Ciebie pracować 24/7, oszczędzając godziny Twojego czasu.
Stworzenie systemu CRM HubSpot raz na zawsze rozwiąże Twoje problemy z umawianiem spotkań i zarządzaniem bazą klientów.
Bezpłatna wersja umożliwia przechowywanie nawet miliona rekordów potencjalnych klientów.
Dodatkowo możesz za jego pomocą utworzyć kalendarz do zapisów na bezpłatne sesje odkrywcze oraz płatne konsultacje.
Kiedy połączysz system CRM HubSpot z prywatnym kalendarzem Google, dodając do tego płatności Stripe, stworzysz świetną synergię, która pozwoli Ci zarządzać wszystkim bezpośrednio ze swojego smartfona.
W sekcji ustawień CRM HubSpot można w prosty sposób połączyć kalendarz Google, który będzie się synchronizować z Twoim osobistym lub firmowym kalendarzem.
Dzięki połączeniu CRM HubSpot z kalendarzem Google możesz łatwo ustawić wewnętrzne godziny dostępności.
W płatnej wersji za 20$/mies. możesz utworzyć wiele kalendarzy, które automatycznie synchronizują się między sobą. Dzięki temu sesje darmowe nigdy nie będą kolidować z sesjami płatnymi i na odwrót.
Przed rozmową warto wiedzieć coś o swoim rozmówcy.
W każdym kalendarzu można dodać indywidualne pytania, niezbędne do przeprowadzenia wstępnej sesji odkrywczej.
Wszystkie odpowiedzi są następnie automatycznie synchronizowane z kalendarzem Google.
Dzięki połączeniu LinkedIn i CRM HubSpot możesz poznać profil osoby, która zapisała się na konsultację.
Dzięki temu lepiej przygotujesz się do rozmowy.
Link do każdego kalendarza możesz umieścić bezpośrednio w swoim profilu na LinkedIn.
Używam również tych samych kalendarzy na stronie internetowej, które można wygenerować jako prosty kod HTML i wkleić na dowolnej stronie.
Po każdej rezerwacji terminu w Twoim kalendarzu uczestnik spotkania otrzymuje wiadomość bezpośrednio od Google. Zawiera ona informację o dacie spotkania oraz możliwość dodania terminu do swojego kalendarza.
To fantastyczne rozwiązanie, ponieważ wiadomości od Google nigdy nie trafiają do folderu SPAM. Daje to 100% pewności, że wiadomość zostanie dostarczona.
Automatyzacja przypomnień o spotkaniu to ważny element całej strategii, który gwarantuje wysoką frekwencję.
W CRM HubSpot możesz ustawić prostą automatyczną wiadomości z uzupełniającymi się wartościami.
Stosuję przypomnienie 2 godziny przed spotkaniem.
Do tej pory zachowałem 95% frekwencję.
Po bezpłatnej sesji odkrywczej, jeśli potencjalny klient wykazuje zainteresowanie moimi usługami, wysyłam mu w wiadomości prywatnej link do kalendarza umożliwiającego rezerwację terminu płatnej sesji z wypełnieniem wstępnej ankiety.
Po zarezerwowaniu terminu i wypełnieniu ankiety system automatycznie przekierowuje klienta do płatności w Stripe.
Po dokonaniu płatności kluczowe jest potwierdzenie, że transakcja przebiegła pomyślnie i termin został zarezerwowany.
Zaraz po otrzymaniu płatności wysyłam automatyczne potwierdzenie z podziękowaniem.
W poradniku na temat stosu technologicznego dla biznesu online wyjaśniłem, jak można synchronizować płatności w Stripe z systemem do e-mail marketingu.
Ostatni krok to przypomnienie o płatnej konsultacji.
Do tego celu również wykorzystuję automatyczną wiadomość wysyłaną 2 godziny przed spotkaniem.
Pamiętaj, że kluczowe jest nawiązywanie autentycznych relacji i dzielenie się wartościową wiedzą, zanim dojdzie do rozmowy.
To właśnie budowanie zaufania zachęci innych do umawiania się z Tobą na sesje odkrywcze.
Ważne jest, by zmienić perspektywę odbiorców z „ta osoba jest mi znana" na „ta osoba jest godna zaufania".
Mówiąc o zaufaniu, mam na myśli wiarę w Twoją wiedzę ekspercką i kompetencje w wybranej dziedzinie.
Zaowocuje to wieloma rozmowami, dlatego warto przygotować cały system, zanim zaczniesz przyciągać klientów.
Przeanalizuj wszystkie opisane kroki i wprowadź je w życie.
Jeśli potrzebujesz wsparcia w budowaniu tego systemu, skontaktuj się ze mną na LinkedIn
Dziękuję za przeczytanie.