Poradniki
Monetyzacja online

Strategia Lead Magnet - co warto wiedzieć o pozyskiwaniu klientów

Jako soloprzedsiębiorcy i właściciele małych firm często łączymy w sobie role strategów biznesowych i kreatywnych twórców, ponieważ sami musimy znaleźć sposób na pozyskanie zainteresowania potencjalnych klientów na nasze produkty i usługi.

W tym poradniku pokażę Ci jak skutecznie do tego podejść, korzystając z popularnej strategii Lead Magnet.

Dobrze zaprojektowany magnes na potencjalnych klientów to coś więcej niż tandetny darmowy materiał służący do zdobycia adresu e-mail.

Musi być łatwy w odbiorze i skutecznie angażować odbiorców dostarczając dużą wartość. Nie jedno lub drugie. Obydwa.

Cel nr 1: Zdobądź zaufanie

Potencjalni klienci są podstawą Twojej firmy. Im więcej potencjalnych klientów możesz pozyskać, tym więcej produktów i usług możesz sprzedać.

Lead Magnet musi służyć celom biznesowym, aby przybliżyć potencjalnych klientów do stania się płacącymi klientami.

Zajmij się bardzo konkretnymi wyzwaniami, z którymi zmaga się Twoja grupa docelowa. Jeśli zrobisz to dobrze, Twój darmowy materiał będzie rezonował i napędzał konwersje.

Nie chodzi tylko o zdobycie ich e-maila. Chodzi o zdobycie ich zaufania.

Zadaniem tej strategii jest:

  • przyciąganie potencjalnych klientów
  • budowanie zaufania
  • powiększanie listy kontaktów
  • przekształcacanie potencjalnych klientów w płacących klientów

Zacznijmy od początku.

Krok 1. Określ palący problem Twojej grupy docelowej

W ciągu ostatnich 60 dni obecności na LinkedIn miałem styczność z setkami profili różnych przedsiębiorców. Rozmawiałem z wieloma właścicielami firm osobiście podczas bezpłatnych sesji odkrywczych i w wiadomościach prywatnych.

Rozpoznałem u nich kilka powtarzających się problemów:

  • Brak zdefiniowanej grupy docelowej
  • Niewłaściwie przygotowany profil
  • Nieregularne publikowanie treści
  • Brak narzędzi wspierających marketing wzrostu

Postanowiłem zebrać wszystkie sprawdzone praktyki, które sam stosuję i napisałem poradnik „7-etapowy system rozwoju na LinkedIn" wymieniając go bezpłatnie za adres e-mail.

Pokazuję w nim wszystko, co jest niezbędne, aby profil był dopasowany do grupy docelowej i rezonował z potrzebami rynku.

Promuję go aktywnie na całej platformie:

  • w sekcji banera głównego
Promowany Lead Magnet w banerze profilu
  • w sekcji polecanych materiałów
Bezpośredni link do Lead Magnet w sekcji "Polecane"
  • w sekcji komentarzy i w wiadomościach prywatnych
Promowanie Lead Magnet w komentarzach na LinkedIn

Krok 2. Wybierz odpowiedni format

Nie istnieje uniwersalny format magnesu na potencjalnych klientów idealny dla każdego.

Istnieją jednak formaty, które sprawdzają się lepiej w przypadku prostych tematów, a także takie, które sprawdzają się znacznie lepiej, im bardziej złożony staje się temat.

W przypadku prostszych tematów sprawdzi się:

  • szablon w Notion
  • samouczek wideo
  • przydatny arkusz kalkulacyjny

Ten rodzaj magnesu jest zarówno przydatny, jak i łatwy do wykorzystania, co przekłada się na wysoki wskaźnik konwersji.

W przypadku bardziej złożonych tematów sprawdzi się:

  • webinar na żywo lub autowebinar
  • bezpłatna sesja odkrywcza
  • poradnik w formie e-booka

Choć na ogół są one trudniejsze do konsumpcji, prawdopodobieństwo pozyskania klienta przez osobę, która z nich skorzysta, będzie zdumiewająco wysoka.

Krok 3. Dopasuj materiał do swojej głównej oferty

Twój magnes na potencjalnych klientów nie powinien być po prostu przypadkowym fragmentem wiedzy. Powinien być zgodny z oferowaną przez Ciebie usługą lub produktem i stanowić krok w kierunku płatnego rozwiązania.

Magnes na potencjalnych klientów, który stopniowo rozwiązuje problemy odbiorców i płynnie kieruje ich do płatnych rozwiązań z większym prawdopodobieństwem przekształci tych potencjalnych klientów w płacących klientów.

Bez względu na to, jaki format treści wybierzesz, warto na samym końcu umieścić wezwanie do działania CTA (ang. call to action), które umożliwi odbiorcy kontakt z Tobą lub zapisanie się przez kalendarz na bezpłatną sesję odkrywczą.

Możliwość umówienia bezpłatnej konsultacji jako CTA

W ten sposób możesz zmierzyć skuteczność swojego Lead Magnetu poprzez procent osób, które po przeczytaniu zdecydowały się na kontakt z Tobą.

Krok 4. Przygotuj stronę docelową

Lead magnet wymaga dobrze przygotowanej i szybko ładującej się strony docelowej. Bez niej będziesz mieć trudności z konwersją osób, bez względu na to, jak dobry jest twój materiał.

Stronę docelową możesz stworzyć w kreatorach takich jak Webflow, Landingi czy LeadPages, które oferują gotowe szablony i hosting oparty o chmurę (czas ładowania strony 1-2 sekund).

Budowa strony docelowej dla Lead Magnet

Oto kilka najważniejszych wskazówek:

  1. Dodaj obraz, aby Twój magnes na potencjalnych klientów stał się namacalny.
  2. Użyj nagłówka przyciągającego uwagę.
  3. Użyj tekstu, który mówi o tym, „dlaczego” warto skorzystać z Twojego materiału.
  4. Zadbaj o to, aby formularz był niezwykle przekonujący i łatwy do wypełnienia.

Nie zbieraj zbędnych informacji, które mogą utrudniać proces nakłonienia kogoś do konwersji.

Krok 5. Nie zapomnij o pielęgnowaniu relacji

Musisz wiedzieć, że tylko niewielka część odbiorców będzie zainteresowana bezpośrednią rozmową lub zakupem zaraz po przeczytaniu lub obejrzeniu Twojego materiału. Właśnie dlatego tak ważne jest utrzymywanie regularnego kontaktu.

Osoba, która udostępniła swój adres e-mail, jest już kimś więcej niż tylko przypadkowym obserwatorem w mediach społecznościowych. To potencjalny klient, którego zainteresował problem, jaki rozwiązujesz. Taka osoba będzie dużo bardziej skłonna skorzystać z Twojej oferty w przyszłości.

Możesz przygotować sekwencję wiadomości powitalnych i wysyłać automatyczne e-maile przez pierwsze kilka dni po dołączeniu do listy subskrybentów. Odnoś się w nich do konkretnych problemów i przedstaw dalsze możliwości współpracy.

W dalszej kolejności warto prowadzić cotygodniowy newsletter, który będzie doskonałym sposobem na budowanie długoterminowych relacji. Dziel się w nim wartościową treścią, jaką publikujesz na swoim blogu lub zacznij od darmowego biuletynu na LinkedIn.

Cotygodniowy biuletyn na LinkedIn

Podsumowanie

Pierwszą rzeczą, którą musisz dogłębnie zrozumieć, są wyzwania, przed którymi staje Twoja grupa docelowa.

Jeśli zadbasz o to, aby Twój darmowy materiał rezonował z ich problemami, przyciągniesz wartościowych potencjalnych klientów i zwiększysz konwersję sprzedaży.

Ta strategia nie bez powodu jest tak popularna. Sprawdza się praktycznie w każdej branży, zarówno w jednoosobowym biznesie, jak i w firmie lokalnej, czy dużej organizacji.

Dosłownie każdy biznes, aby się rozwijać potrzebuję regularnego napływu potencjalnych klientów i sprzedaży. Strategicznie przygotowany Lead Magnet może rozwiązać oba te wyzwania.

Poświęć czas na jego stworzenie i zadbaj o wysoką wartość dla odbiorców. Jednorazowy wysiłek włożony w ten proces może przynieść długoterminowo spektakularne rezultaty dla Twojej firmy.

Twórz. Testuj. Optymalizuj.

Dziękuję za przeczytanie.

Udostępnij ten poradnik
Rozwój i wsparcie

jak mogę ci pomóc?

Wspieram soloprzedsiębiorców i właścicieli małych firm w strategicznym rozwoju ich biznesu.
Bezpłatny poradnik
Praktyczne wdrożenie outreach marketingu na LinkedIn
Poznaj skuteczne metody organicznego rozwoju sieci i dowiedz się jak zbudować system, który może przyciągać potencjalnych klientów do Twojego biznesu każdego dnia.
Szczegółowe kroki działania
Systematyczny rozwój sieci kontaktów
Sprawdzony system automatyzacji
Wczesny dostęp
Biblioteka Cyfrowego Przedsiębiorcy
Odblokuj dostęp do ponad 5000+ promptów GPT, listy zalecanych narzędzi biznesowych oraz procesów i strategii marketingowych zaprojektowanych w celu rozwoju i monetyzacji Twojego internetowego biznesu.
Baza ponad 5000+ promptów GPT
Praktyczne procesy biznesowe
Aktualizacje na całe życie
Coaching
Pracuj ze mną 1:1
Jeśli chcesz pracować ze mną 1:1, aby znaleźć swoją niszę, zwiększyć grono odbiorców i przyspieszyć swoje dochody, zarezerwuj bezpłatną sesję odkrywczą i porozmawiajmy o twoich celach.
Osobista rozmowa 1:1
Audyt dotychczasowych działań
Praktyczne wskazówki biznesowe

Subskrybuj, aby
ZWIĘKSZYĆ SWój wpływ

W każdą sobotę rano otrzymasz jedną praktyczną wskazówkę dotyczącą budowania marki, pozyskiwania potencjalnych klientów i zwiększania przychodów dla Twojego biznesu w internecie.

Zero spamu. 100% prywatności zgodnie z moją polityką newslettera.