Poradniki
Rozwój mediów społecznościowych

3 najlepsze zastosowania Sales Navigator z jakich korzystam

Pierwszego dnia, gdy uruchomiłem licencję LinkedIn Sales Navigator, byłem przytłoczony ilością opcji. Pamiętam jak spędziłem kilka godzin, przeglądając wszystkie dostępne funkcje i zastanawiając się, które z nich rzeczywiście przyniosą mi korzyści biznesowe.

Po trzech miesiącach korzystania z tego narzędzia mogę z przekonaniem powiedzieć, że warto było zainwestować te początkowe godziny na poznanie systemu. Sales Navigator zmienił sposób, w jaki buduję swoją sieć kontaktów biznesowych i pozyskuję klientów.

Dlaczego korzystanie z Sales Navigator ma naprawdę sens? Zwłaszcza na początku budowania swojej marki osobistej na LinkedIn twoja sieć kontaktów powinna być jak najbardziej precyzyjnym wyborem.

O ile zaufanie i relacje są procesem rozciągniętym w czasie, którego będziesz się uczyć w trakcie rozwoju swoich mediów, o tyle ludzi jakich zgromadzisz wokół swojej marki osobistej musi być właściwie dobrana na samym początku.

Pokaże Ci 3 najbardziej praktyczne możliwości tego narzędzia, z jakich korzystam na co dzień:

1. Precyzyjne monitorowanie aktywności

Standardowy LinkedIn oferuje zatłoczony feed pełen losowych treści, gdzie łatwo przegapić aktywność osób naprawdę istotnych. Sales Navigator rozwiązuje ten problem, wprowadzając zorganizowany system monitorowania sieci.

Dzięki niemu mogę precyzyjnie filtrować i segregować kontakty według konkretnych kryteriów biznesowych. Zamiast przeglądać setki niepowiązanych ze sobą postów, widzę tylko aktywność osób, które faktycznie mają znaczenie dla mojego biznesu. Wszystko uporządkowane w przejrzystych listach tematycznych.

Uporządkowane listy filtrowania aktywności w Sales Navigator

Oto listy, które przyspieszają mój sposób pracy:

  • Obserwowane profile 2-go i 3-go stopnia – ta lista pozwala mi monitorować aktywność osób spoza mojej bezpośredniej sieci, ale będących w kręgu moich zainteresowań. To głównie profile osób z mojej niszy i większe konta. Dzięki komentowaniu ich publikacji nie tylko zwiększam ich zasięgi, ale też zyskuję widoczność wśród ich obserwujących, którzy stanowią moją grupę docelową.
  • Aktywna sieć 1-go stopnia – wyświetla mi tylko te osoby z mojej sieci, które reagują na moje treści i z którymi rozmawiałem w wiadomościach prywatnych. Dzięki temu mogę efektywnie angażować się pod ich postami, co zwiększa szansę na budowanie wzajemnej relacji.
  • Potencjalni klienci 1-go stopnia – tu gromadzę osoby, które już są w mojej sieci i pasują do profilu mojego idealnego klienta. Najczęściej są to ludzie, którzy wcześniej pytali o moją ofertę lub uczestniczyli w sesji odkrywczej, ale jeszcze nie podjęli decyzji o współpracy.
  • Klienci 1-go stopnia – pozwala mi być na bieżąco z aktywnością moich klientów, co jest nieocenione w budowaniu długotrwałych relacji i oferowaniu dodatkowych usług w przyszłości. Staram się być aktywnym w ich działaniach na LinkedIn, aby wspierać ich w dalszej drodze.
  • Sieć kontaktów 1-go stopnia - lista wszystkich kontaktów w mojej sieci. Dzięki jednej zagregowanej liście mogę z łatwością przeglądać publikacje wszystkich osób z całej mojej sieci.
  • Potencjalni partnerzy 1-go, 2-go i 3-go stopnia - gromadzę tutaj wszystkie osoby, z którymi rozmawiałem na temat potencjalnych wspólnych przedsięwzięć biznesowych, aby być na bieżąco w ich działaniach.

Dzięki tym listom mogę w ciągu zaledwie 15-20 minut dziennie przeglądać aktywność wszystkich istotnych dla mnie osób, zamiast przedzierać się przez zatłoczony feed standardowego LinkedIn pełen reklam i profilów osób, których nie znam.

Widok obserwowanych profili na liście w Sales Navigator

2. Centralne agregowanie wszystkich wiadomości

Jeszcze niedawno traciłem mnóstwo czasu, przeskakując między różnymi częściami LinkedIn, aby śledzić konwersacje z potencjalnymi klientami. Często umykały mi ważne wiadomości, co czasem kosztowało mnie utratę potencjalnych klientów.

W Sales Navigator odkryłem funkcję, która zmieniła mój sposób pracy - centralną skrzynkę odbiorczą łączącą wszystkie konwersacje w jednym miejscu.

Pełnoekranowa skrzynka wiadomości w Sales Navigator

Największa wartość tej funkcji polega na tym, że pokazuje ona nie tylko treść wiadomości, ale również kontekst osoby, z którą rozmawiam. Bez przełączania się między różnymi sekcjami platformy widzę:

  • Pełną historię konwersacji z daną osobą
  • Najważniejsze informacje z jej profilu
  • Aktualną aktywność tej osoby na LinkedIn
  • Notatki i tagi, które dodałem do tego kontaktu

To pozwala mi prowadzić bardziej kontekstowe i wartościowe rozmowy. Zamiast pisać standardowe odpowiedzi, mogę odnieść się do niedawno opublikowanego artykułu tej osoby lub pogratulować jej nowego stanowiska.

Ten poziom personalizacji w komunikacji zdecydowanie zwiększa współczynnik odpowiedzi i przekłada się na budowanie autentycznych relacji, a nie tylko transakcyjnych interakcji.

3. Zautomatyzowany proces budowania sieci kontaktów

Gdy zaczynałem budować swoją markę osobistą na LinkedIn, wysyłałem zaproszenia ręcznie, co pochłaniało ogromne ilości czasu. Dziś, dzięki połączeniu trzech narzędzi, proces ten jest w dużej mierze zautomatyzowany, ale wciąż zachowuje element personalizacji.

Oto mój sprawdzony system:

  • Sales Navigator – wykorzystuję zaawansowane filtry, aby precyzyjnie targetować osoby pasujące do profilu mojego idealnego klienta. Kluczowe jest użycie filtra "aktywnie publikujący treści", który pozwala mi znaleźć osoby faktycznie zaangażowane w platformę.
Zaawansowane filtry wszystkich użytkowników LinkedIn w Sales Navigator
  • Dux-Soup – to wtyczka, która agreguje profile osób z moich zapisanych wyszukiwań w Sales Navigator, które wyselekcjonowałem. Następnie automatyzuje proces budowania sieci kontaktów, dzięki czemu sieć może rosnąć bez ciągłego nadzoru. Narzędzie ma prostą konfigurację i płynnie integruje się z Sales Navigator oraz systemem CRM HubSpot.
Lejek automatyzacji pozyskiwania leadów w Dux-Soup
  • CRM HubSpot – po dodaniu kontaktu, który dołączył do mojej sieci, Dux-Soup automatycznie synchronizuje wszystkie dane z LinkedIn do HubSpot takie jak: imię i nazwisko, obecne stanowisko, opis profilu, branża, lokalizacja, link do profilu. W ten sposób każda pozyskana osoba nie jest już anonimowym adresem e-mail, jak w przypadku standardowych kampanii lead generation, lecz dokładnie określoną osobą, o której mam wystarczająco dużo informacji.
Nowy rekord w CRM HubSpot

Ten 3-stopniowy system pozwolił mi zwiększyć moją sieć kontaktów o ponad 1000 wartościowych połączeń w ciągu 90 dni, jednocześnie drastycznie redukując czas spędzany na ręcznym wysyłaniu zaproszeń.

Co najważniejsze, nie jest to podejście masowego rozsyłania zaproszeń. Każda osoba, do której wysyłam zaproszenie, jest starannie wyselekcjonowana pod kątem dopasowania do mojej niszy, a pierwsza wiadomość jest zawsze spersonalizowana.

Podsumowanie

Sales Navigator nie jest tani, ale zwrot z tej inwestycji widać szybko w postaci zaoszczędzonego czasu i możliwości powiększania sieci o właściwe osoby. Warunkiem jest jednak wykorzystywanie jego pełnego potencjału. Nie traktuj go wyłącznie jako narzędzia do wyszukiwania ludzi. To kompleksowa platforma do zarządzania relacjami biznesowymi.

Pamiętaj jednak, że żadne narzędzie nie zastąpi autentycznej komunikacji i budowania wartościowych relacji. Sales Navigator jedynie umożliwia Ci robienie tego efektywniej i na większą skalę.

Dziękuję za przeczytanie.

PS. Jeśli chcesz nauczyć się korzystać z tego narzędzia w profesjonalny sposób, umów się na bezpłatną sesję odkrywczą i porozmawiajmy o Twoich celach biznesowych.

Udostępnij ten poradnik
Rozwój i wsparcie

jak mogę ci pomóc?

Wspieram soloprzedsiębiorców i właścicieli małych firm w strategicznym rozwoju ich biznesu.
Bezpłatny poradnik
Praktyczny poradnik outreach marketingu na LinkedIn
Poznaj skuteczne metody organicznego rozwoju sieci i dowiedz się jak zdobywać klientów budując profil LinkedIn generujący wartościowe kontakty bez korzystania z reklam.
Systematyczny rozwój sieci
Szczegółowe kroki działania
Sprawdzony system pozyskiwania klientów
Wczesny dostęp
Biblioteka Cyfrowego Przedsiębiorcy
Odblokuj dostęp do ponad 5000+ promptów GPT, listy zalecanych narzędzi biznesowych oraz procesów i strategii marketingowych zaprojektowanych w celu rozwoju i monetyzacji Twojego internetowego biznesu.
Baza ponad 5000+ promptów GPT
Praktyczne procesy biznesowe
Aktualizacje na całe życie
Coaching
Pracuj ze mną 1:1
Jeśli chcesz pracować ze mną 1:1, aby znaleźć swoją niszę, zwiększyć grono odbiorców i przyspieszyć swoje dochody, zarezerwuj bezpłatną sesję odkrywczą i porozmawiajmy o twoich celach.
Osobista rozmowa 1:1
Audyt dotychczasowych działań
Praktyczne wskazówki biznesowe

Subskrybuj, aby
ZWIĘKSZYĆ SWój wpływ

W każdą sobotę rano otrzymasz jedną praktyczną wskazówkę dotyczącą budowania marki, pozyskiwania potencjalnych klientów i zwiększania przychodów dla Twojego biznesu w internecie.

Zero spamu. 100% prywatności zgodnie z moją polityką newslettera.